Har funderat över följande.
Låt oss anta att jag har minst A1 som behörighet och köper en lätt MC (T.ex Aerox 100cc, SR125cc) och monterar en motor från Aerox 50cc eller SR50 och trimmar denna med t.ex 70cc osv.
Vad händer om man skulle bli stoppad?
Utskriftsvy
Har funderat över följande.
Låt oss anta att jag har minst A1 som behörighet och köper en lätt MC (T.ex Aerox 100cc, SR125cc) och monterar en motor från Aerox 50cc eller SR50 och trimmar denna med t.ex 70cc osv.
Vad händer om man skulle bli stoppad?
varför skulle man ens göra det är det första som dök upp i min skjalle xd men det ska gå att typa om dom med andra motorer :) vet att jag såg ngn med en dt125 som hade monterat derbigrejjer och en trimad derbi/am6 motor på och typat om :)
Effekten får ju fortfarande inte ligga mer på 11kw (tror jag) så har du värsta hypermotorn så är den olaglig. :)
då undrar jag en sak.
kan man då bara trimma sin moppe och sen regga den till lätt mc eller "tål" inte ramen det?
skulle säkert inte gå även fast du höll dig under 11kw, då dom inte får låta mer än en viss Db :)
Varför stoppa i en moppe motor i en lätt mc?
Gör tvärtom istället. Jag har tryckt i en DT125 motor från 80talet i min drac :)
Du skall isåfall bygga om din moped som amatörbyggt fordon. Är mycket specialregler gällande det.
Ofta billigare och lättare att köpa en lätt mc.