Jag har på min moppe ostrypt cdi, ostrypt insug och ett Turbo kit trimrör.
Men den går fint ändå utan att jag behövt byta munstycke, vad är oddsen på det? :o
Utskriftsvy
Jag har på min moppe ostrypt cdi, ostrypt insug och ett Turbo kit trimrör.
Men den går fint ändå utan att jag behövt byta munstycke, vad är oddsen på det? :o
Klart den kan göra det men du ska byta annars kan cylindern i värsta fall skära .. några storlekar bör du gå upp ! , köp en munstycke sats med storlek 72-102 och testa dig fram börja med stort och gå neråt :)
Att gå "fint" och att ha rätt munstyckesstorlek är absolut inte samma sak, det är inte direkt ovanligt att motorn går rent med fem olika mynstyckesstorlekar - men bara ett av dom ger rätt mängd bensin.
Kan också vara så att föra ägaren hade en liknande setup, sen gjorde han den original utan att gå ner i munstycke.
Jag vill inte att den ska skära :o
Men jag har ett munstyckes sett i storlekarna 80 (original) till 98.
Så jag bör alltså byta upp mig?
Helst genom att testa sig fram för att se vilken storlek som går bäst.
ett hett tips, kolla hur tändstiftet ser ut. Det ska vara ljusare brunt/oboybrunt. Är det mörkbrunt eller svart så ska du gå ner i munstycke, är det vitt eller väldigt svag nyans av brunt så ska du byta upp med nån storlek större. Du får testa dig fram tills den har rätt färg och går bra.
Jag höjde avgasporten , pluggade ur mitt jamarcol rör och slipade upp förgasaren en m.m .
Den gick rent men jag gick upp 10str endå och då orkade den varva ut lite till och fick ett bättre ax, så de jag tror är att du har något liknande fall och du bör gå upp fr5-10 str uppåt:P