Tjenare... min cylinder blir lite för mycket varm men kan det bero på att den får för lite bensin???... annars inte vad kan det vara i såfall???
Väldigt Tacksam För svar :)
Utskriftsvy
Tjenare... min cylinder blir lite för mycket varm men kan det bero på att den får för lite bensin???... annars inte vad kan det vara i såfall???
Väldigt Tacksam För svar :)
kanske kyler dåligt
Du har ju redan startat en likande tråd innan. Räcker inte dom svaran du fick där!:P
nej tyvär så gjorde det inte det... men den blir fortfarande varm efter man kört 5-10 minuter men man kan hålla handen på cyllen men den är fortfarande lite "FÖR" varm än vad de ska vara :P Någon som vet felet? kylar systemet fungerar som det ska....
menar du att de blir ungefär 35grader när du känner på cyllen?
nej fyfan heller.. när man kört max 15 minuter går det inte att ta på cyllen :P
Vad har ditt stift för färg ?
hallå? det är ju en cylinder klart den blir varm!
stiften är nytt o ser bra ut. jag körde med gamla stiftet jag hade men den blev lika varm sen köpte jag nytt men de är samma.. kan kolla i morgon vilken färg men stiftet bytte jag i går...
En vätskekyld cylinder blir vanligtvis kring 60 grader utvändigt, ungefär där ligger smärtgränsen för att man ska bränna sig då man petar på den!
så det är normalt att den ska bli så varm på några minuter bara?:)
Ja det är normalt, Men somsagt, stiftfärg säger hur motorn "mår" och hur din blandning är Optimalt brukar vara oboybrunt stift, är det mot Vitt går den för snålt, är det mer mot svartare är det för fet blandning
okej jag ska kolla stiftet i morgon så återkommer jag:) tack