Hej.
Jag har en Puch Dakota-76. Vad tror ni - vågar jag köra på alkylatbensin? Om ja - ger det sämre eller bättre effekt.
Hej.
Jag har en Puch Dakota-76. Vad tror ni - vågar jag köra på alkylatbensin? Om ja - ger det sämre eller bättre effekt.
Ja det går bra, du kommer knappast märka någon effekt skillnad så det ger verken mer eller mindre effekt.
får jag fråga varför du ska köra på alkylatbensin? Bättre att köpa vanlig mack soppa och blanda själv.
Jag tänkte att man slipper besväret/lukten av avgaserna och på naturen. Att alkylatbensin sedan är mer än dubbelt så dyrt avskräcker å andra sidan
Mår och går sedan moppen inte bättre är det nog inget att tänka på ändå. Tack för svaret att det inte medför någon risk för en gammal moppe.
nee de ska funka fint. körde min gamla ciao och compakt på de förut
Har kört med sån bensin på min flakmoppe från 60talet i ett år nu så det funkar fint :)
funkar, men börjar du köra på det ska du endast köra på det, dom skär efter ett tag om man håller på och blandar :(
Körde du på blandad alkylatbensin eller vanlig ? hehe
Aldrig varit med om att något skär då polarens far jobbar som trädgårds mästare och använder det hela tiden.
Det finns en speciellt för 2takt som har olja i sig och en för 4t.
Sen finns det aspen racing osv också men de behöver man väl inte ge sig in på :P
Alkylatbensin fungerar allderleds utmärkt!
Köp Aspen 2T, det luktar mindre, det är bättre för miljön osv. Det kostar ej så mycket, 15-20kr per liter vad jag har sett.
En kompis får sin bensin betald av sin far i utbyte mot att han bara tankar Aspen, fadern vill värna om miljön. :)
ÄNDRING:
Det finns Aspen 2 och Aspen 4. Aspen 4 är oblandad, vanlig, bensin som man kan använda i fyrtaktsmotorer eller tvåtaktsmotorer med separat smörjning. Aspen 2 är bensin som är färdigblandad med 2% tvåtaktsolja. :D
Han menar väl att oljeblandningen blir fel då?
Nää men tänkte bara att man inte längre har lika bra koll på hur mycket olja det är i soppan och att sågarna kanske går lite för snålt? :) Alltså med andra ord sopans fel ;)