Höjningssats = Moppen startar inte
Tja!
Jag har en aerox och det är en grej som jag undrar!
För ungefär 2 månader sen lämnade jag in den hos bloms (en moppe vekrstad i gbg) eftersom den inte startade. Jag hade redan kollat så att tändstiftet var ok och att det kom gnista, jag hade bytt topplockspackning eftersom att det läckte kylarvatten in i cylindern och därmed va den gamla topplockspackningen trasig. Jag hade också rengjort förgasaren och lagt den i ett bensinbad och kollat att allt var som det ska där. Jag tog även och kollade insuget och membranet så att allt såg ok ut vilket det gjorde.
När jag o pappa hämtade den hos bloms funkade den som den skulle. Mekanikern som hade fixat den sa att den inte startade för att jag hade haft en höjningsats på hela tiden. Och höjningssatsen hade gjort så att förgasaren kom i fel läge eller nåt enligt honom. Så mekanikern hade tagit bort höjningssatsen och då startade den på dirren!! Men jag fattade inte det eftersom att det ju är hur många som helst som har höjningssats !!
Så nu i förra veckan beställde jag lite delar till den, bland annat en ny höjningssats eftersom den gamla hade mekanikern slängt :(
Jag o pappa skruvade dit den och sen typ en kvart senare skulle jag provköra och då startade den inte :O
Så vi tog av höjningen bara för att kolla om den skulle starta...
Den startade på första kicken !!?? Så då måste det ju betyda att det inte är bra med höjningssats - ELLER ???
(moppen är inte trimmad, än :huhu:)