tja min am6 motor startar inte den har gnista och får bensin men den startar inte har plockat av tändningen en gång förut kan det vara så att tändningen står fel hur ska den stå då för att den ska starta mvh sprint
Utskriftsvy
tja min am6 motor startar inte den har gnista och får bensin men den startar inte har plockat av tändningen en gång förut kan det vara så att tändningen står fel hur ska den stå då för att den ska starta mvh sprint
rengöra luftfiltret?
ja men det är rent men idag när jag försökte igen då smal det till från avgasröre sen hände inge mera:(
Det är markeringar både i blocket & på tändplattan, har du satt det rätt :)?
Edit: Det är på derbi motorn, så inte säkert det är likadant på am6 men värt att kolla!
Går inte riktigt att sätta tändningen fel på am6.
Kolla tändstift ev byta det, mäta så det är rätt resistans i tändspolen, kolla så du får fram bensin.
Skruva bort tändstiftet, lägg handen eller en torr trasa över tändstifthålet, om det blir blött får du fram bensin.
Kan du börja med att kolla iaf :)
Satte dit svänghjulet med kilen oxå?