Tja. När jag kör med mitt tk är det ingen skillnad mot när jag kör urpluggat orginal rör. Vad ska jag göra? Varför är det så?
Utskriftsvy
Tja. När jag kör med mitt tk är det ingen skillnad mot när jag kör urpluggat orginal rör. Vad ska jag göra? Varför är det så?
kanske sitter en plugg i tk röret?
Tk röret levereras kanske med plugg? slagit ut den innan du monterat röret?
Hmm.. Den sitter i änden närmast cylindern eller?
Ingen plugg där..
är de orginal drevning oxå?
Kan du skicka länk på ditt TK avgasrör?
http://www.twostroke.se/product.asp?product=23848 ser ut precis så fast annan slutburk. En äldre variant tror jag. Hittar ingen :/
http://www.twostroke.se/product.asp?product=23848 eyy sådant!!!!
äre int de där som har plugg i ljuddämparen också?
annars har du väl ett bra org rör.
är du helt hundra på att du inte ser någon strypning i mynningen? min erfarenhet av tk rör är att man kan se den väldigt tydligt i mynningen, kan hända att röret levereras ostrypt också.
Om det inte finns någon plugg så behöver du förmodligen bestycka om förgasaren.
? =/
Aja hursomhelst så kan du börja med att kolla färgen på elektroden som sitter på tändstiftet, det ska vara gyllenbrunt, om det är grått/vitt får den för lite blandning och är den svart eller väldigt kladdigt så går den för fett.
bestycka menas att man får justera förgasaren, alltså byta munstycke och pilla lite med luft/blandningsskruven.
http://www.reservdelshuset.se/?artnr=17-005-47
ett sådant är det.