Vill gärna se att dom ser någotsånär rätt ut innan jag handlar.
Det satt ett par Pirelli ML14 Trial på när jag köpte dom tioekrade hjulen och dom däcken ser bara trista ut.
Jag tittade in hos några lokala moppehandlare men dom hade ingenting som passade.
När jag ändå skulle ut och köra stannade jag till hos Bröderna Hörberg i Lödde, dom har sålt mc-däck i trettio år och jag chansade på att dom kunde ha något.
Förklarade mitt ärende och en av killarna försvann ut på lagret, var borta en stund och kom tillbaka med ett däck, det vänstra på bilden.
Priset var rätt men killen blev lite moloken när jag sade att jag ville ha två, -"Jag var glad när jag hittade ett"...
Han försvann igen och var borta en längre stund och kom tillbaka med det andra däcket, det till höger.
Bifogad fil 6709
Bredderna är säkert inte optimala för mina 1.60-tums hjul men jag provar så får vi se hur de känns.
Det smala är ett 2 1/4-tums DURO och det andra är ett 2 3/4-tums SAVA Kranj (Hi-Performance) :rolling:
Det ser bättre ut än de kantiga Trial-däcken och priset var rätt, 364 kronor för bägge så jag är nöjd.