jag måste byta vev i min am6 och vete fan hur man gör, skulle någon kunna göra det åt mig i stockholm? du får givetvist betalt
Utskriftsvy
jag måste byta vev i min am6 och vete fan hur man gör, skulle någon kunna göra det åt mig i stockholm? du får givetvist betalt
klyver du den och har den så att svänghjulet/tändningen ligger neråt så brukar inget trilla ut, mer än en fjäder och en liten kula (ska sitta i ett hål i ena blockhalvan). Sen brukar jag sätta ihop allt i andra halvan för jag tycker det är lättare. (river ut allting men jag har sett hur det ska sitta)
Gör det själv om du har modet att kanske göra fel ;)
Fota hur allting sitter så är det lättare att få ihop det igen!
Mvh
Riv isär den försiktigt bara och tänk efter hur saker sitter innan du börjar slita och
dra sönder saker i onödan. Kolla på de här sprängskisserna: http://www.cykelkraft.se/ReservdelsKatalog.aspx
Lycka till!
Tjenare, jag lyckades nästan att göra allting själv tror jag, men nu sitter motorn ihop igen och växlarna funkar, det jag ba mest rädd för att dom inte skulle funka, men jag får inte kopplingen att funka, kopplingsarmen bara snurrar, som att den inte greppar i nåt, den snurrar fritt åt båda hållen tills den tar stopp och då är det stopp, den lilla kulan mellan dom två stål pinnarna i kopplingen har jag inte i motor för jag tappade bort den när jag drog isär allting, men en polare kör utan den och han koppling funkar fint, men måste motorn vara fylld med olja för att kopplingen ska funka? Hoppas ni kan hjälpa en lite okunnig 18åring :) tack på förhand!
tryckplattan passar bara på ett sätt annars kommer inte kopplingen funka. Men sitter armen ända ner? brukar hoppa upp ibland om man saknar fjädern och då funkar det inte alls :)
allting sitter rätt, men jag undrar storleken på kulan så jag kan köpa en ny :)
jag har ingen fjäder, men det ska köpas, men tycker det borde funka ändå om den är längst ner, men ska den hoppa i något spår eller någonting sånt
Bumpar upp lite och frågar desamma, ingen som har måttet på kulan? Har inte ork att gå och mäta själv.
skall klyva min am6:a i helgen, kan kolla måttet om det inte redan är uppe på MNF då..