Vev problem Aerox- 99 HJÄLP!
Tjena!
Fick hem min helt nya Motoforce - vevparti (Racing) 10mm till min Aerox av årsmodell 99.
Jag klöv motorn, gjorde rent, tog ut den gammla veven som var orginal ( helt köttad ) Och satte in de nya Motoforce vevpartiet.. De var inge problem över huvudtaget att få in den i blocket, behövde inte kyla veven elr liknande. Jag satte in den nya veven och helt nya packningar, allt verkar gå helt prima sen när den sitter inne i blocket o vev (pinnen?) som man sätter kolven på sticker upp där cyllen ska va så prövar jag att få den att rotera ner i blocket och sedan förvänta mig att den ska upp igen när den varit nere i bocket o vänt.. MEN de e då den helt plötsligt (nyper?) eller tar i blocket från insidan som gör att den tvär nitar.
Jag såg att på orginal veven vaar lite lutad typ, som antagligen fick den att passa? Vad ska ja ta mej till?! :sad:
Ifall de hjälper så är mopeden en liggande Minnarelli, vattenkyld. Motorn är nu i två delar, alltså blocket är helt öppet så man kan bara lyfta bort veven istortsätt, har ingen aning om va de handlar om för fel..?
alla svar e hjälp!
Tack på förhand!:wub: