Tjena, min rieju drac 03 läcker i cylindern, där avgassystemet går ut, min kompis sa att de fann någon ''tätning''? på biltema man kunde kleta på, kan någon länka?
Utskriftsvy
Tjena, min rieju drac 03 läcker i cylindern, där avgassystemet går ut, min kompis sa att de fann någon ''tätning''? på biltema man kunde kleta på, kan någon länka?
Eller så köper du en avgaspackning från twostroke eller något sånt.
köpte sån till min slider, kosta typ 80 kr hos yamaha återförsäljare :) Vet dock inte om vi scooter å växlat har samma.
om det är sån koppling kan du bara klippa sönder ett mjölkpaket och sätta i skarven om du är för snål för att köpa packningar
Man ska inte behöva någon packning på am6 motorerna... Du menar att den läcker avgaser antar jag?
http://www.twostroke.se/product.asp?product=17311
http://www.cykelkraft.se/J27-740-05.phtml
Länkade bara random packningar men det finns på dem hemsidorna! :P
annars så sitter de ju en Oring i avgasporten. bara att mejla CK elelr någon återförsäljare om en ny avgaspackning.
Som Lennart sade, du kan köpa en tätningsring som man sätter vid mynningen.
Kostar väl sisådär 20spänn.
beroende på rör antagligen.. men ja vet inte om nån packning te mitt avgasrör direkt, men det måste vara sån här packning du menar :)
http://www.twostroke.se/product.asp?product=14258
eller
http://www.twostroke.se/product.asp?product=12852
ja har 2 o-ringar i cylindern som tätar mitt rör, du borde ha de tycker man... men dom får man när man köper sotningssats
annars är det säkert bara att gå till t.ex mekonomen eller nå ställe där dom kan ha grejer te moppe å fråga efter o-ringar för avgastätning på am6
Packningsmassa som klarar högre temperaturer kör jag med på min avgasadapter, läcker ingenting längre :-)
http://www.youtube.com/watch?v=edVx_tGqdDw
1.35 biltema XD