Polisutredning om fiddy? edit första inlägget
Tjenare!
En kompis till mig har en syster vars sambo jobbar på köpingspolisen.
Polisen sa till min kompis att dom hade haft en utredning om min fiddy. Alltså att dom ska ha span på den och ta reda på vart jag bor.
Han sa att dom inte tänker jaga den för att dom inte skulle ha nån chans eller något i den stilen (Kan ha varit att dom tycker att det är för riskabelt?).
Dom har alltså setat på möte och haft utredning om fiddyn (säger inte att det är om mig eftersom dom ej vet vem jag är.)
Kommer dom göra typ husransakan och beslagta den eller vad är det frågan om? ska jag fortsätta köra den eller ska jag ställa den i en container på firman och låta den stå där ett halvår tills dom lägger ner "fallet" ?
OBS. jag vet att det är så det ligger till, annars hade jag aldrig lagt ner tid på att skriva denna tråd.
Här är en tråd om fiddyn http://www.moppenet.nu/showthread.ph...70cc-minarelli och som ni ser är det bara en midrace/upper midrace så jag tycker de är fjantigt att dom måste göra en jävla utredning. Skriv hur ni ser på saken!
EDIT: jag åkte bakom en polare som filmade från bilen när jag körde på bakhjulet och sladda runt och sånt.
2 dagar senare åkte en kille på biltaket medan dom filmade. Då blev dom stannade av polisen som beslagtog kameran med filmen på bland annat mig. kan dom spela upp filmen och använda den som bevis för att sedan ta fiddyn?