Hallå! tänkte kolla om nån har tips på en crossmoppe som kan passa mig, är ca 1.70 lång :D
Utskriftsvy
Hallå! tänkte kolla om nån har tips på en crossmoppe som kan passa mig, är ca 1.70 lång :D
Reijus mopeder är rätt låga original men allt går att sänka om man vill.
Både Rieju Drac och Gilera H@K är väldigt låga original.
Rieju rrx är rätt så låga vad jag har sett iaf
Sent from my GT-I9100
en original mt5 sitter man nästan på marken med
en compact är fan låg haha ;)
eu fiddy ;)
Jag kunde köra min moppe (Yamaha Dt50x) när jag var ungefär 1,70.
Är du 1.70cm lång går det nog bra att köra vilken crossmoped modell som helst. Körde min Derbi senda med höjningssats när jag var så lång, visst var det lite svårt men utan höjningssatsen funkade det utmärkt och dem är högre än till exempel Rieju Drac.
:Edit en bild med höjningssats på.
http://i557.photobucket.com/albums/s...PICT1039-1.jpg
Mt5 är riktigt låga.
Det är nästan värre att vara lång. Är 1.92 och sitter vikt på mitten när jag kör min DT/puckel + att benen är i 90grader minst!
Annars så är de flesta rätt låga original! Som de säger så kan du köra de flesta crossmopparna om du är 1.70
Okej, tack så mycket för svaren, har en fråga till vad är roligast att köra, moppe eller crossmoppe ? :D
När jag var 13 år och ca 160 cm lång så satt jag nästan perfekt på min MT5a och då är den höjd både fram och bak. Är du 170 skall det inte vara något problem med en Senda Extreme utan höjningssats. Var 170 när jag köpte min Senda som 15 åring och satt som kung! :)
Behöver hjälp fort, nån som vet om en roxon är hög ? :o
Du får inte bumpa. Sen är du 1,70, då borde du komma upp på alla SM/cross-mopeder utan problem. :)
man kommer nog upp på vilken moppe som helst om man vill :)
Emil som är 1,53 har ju en som är jävligt hög redan å han hoppar nog bara upp å i korsningarna ställer hans sig på sidan, fast äre is där man ställer sig ner så lär du få problem :huhu:
Rieju Drac med SM-fälgar. Billigt, bra och LÅGT! ;)
köp en minimoto om du är rädd att inte nå ned :sly:
derbi senda drd racing 05- , jag är 176 och når ner med platta fötter på dom :)
Är 171 cm lång och sitter perfekt på min Yamaha Dt50r -98 :)