Tjenare, jag har en trimmad derbi senda drd r -03 och jag har trimmat den med mk thrower och jag har hållt på med munstycken ifrån 76 till 90 eftersom den gick inte alls bra när man hade original och när jag hade storlek 80 så funkade den nästan men den fick för mycket, samma med 78 men nu när jag testar original igen så funkar den perfekt.
Nu efter någon vecka jag har kört med det munstycket så startar jag den och låter den värma upp en stund och sen ut å kör med den! Men sen efter några km så bara dör den och sen startar den efter en stund. Den dör lite då och då, vad kan de bero på? Sjukt irriterande är det när man är ute på polarna och kör.
Kan det bero på värme nyp? eller för lite bensin? allt började igår att den dog, annars har den funkat perfekt med 76 munstycket.
Kanske att det har blivit varmare ute så den blir överhättad och startar sen när den är kall?
Hjälp!
bump
Har kollat runt lite på moppen, har kommit fram till att ingen ligger emot något varmt och när den dör så när jag ska kicka så börjar lampan lysa lite och då måste den ju få tändning? men den startar igen sen när den är kall. Kan det bero på värme nyp?:mad:
bump 04/24
Tjenare, som sagt, den har dött och misstänt när den är varm och sen startar den igen när den är kall men nu så verkar inte inte kunna åka lika långt som den kunde förr även fast den dog, kunde ta den till gymnasiet men nu orkar den lite mer än halvvägs, kan det fortfarande vara tändplattan? har inget verktyg så man kan ta bort svänghjulet och kolla om något är sönder där inne...
har även hällt i olja i bensin tanken och ska även ut och kolla om oljepumpen går som den ska.
Kom gärna med idéer på vad det kan vara! eller om det fortfarande är tändningen..
Ville bara säga tack för hjälpen, det var tändplattan som var fel och allt är fixat nu med en millenium tändning! Nu blir det bara att fixa med förgasaren och sen går den som ett skållat ollon! ;)