Hej min motor olja på min rieju drac
blandas med mitt kylarvatten?:o den blir vit och överflödar , vad kan det bero på? Varför?:o
Utskriftsvy
Hej min motor olja på min rieju drac
blandas med mitt kylarvatten?:o den blir vit och överflödar , vad kan det bero på? Varför?:o
testa att köpa en ny vattenpump, för det låter som att det är vattenpumpen som spruckit vid kopplingen, så när den pumpar så pumpar den in oljan i vattenpumpen. vet inte exakt hur de ser ut innanför kopplingskåpan men det mest logiska är att det är pumpen som har spruckit då den inte ska kunna pumpa in olja annars
ge fan i vattenpumpen och byt bara packningen till kopplingskåpan(högra motorkåpan, den du fyller på oljan i).
kan med 90% säkerhet säga att det är den som har gått. :)
men ligger vattnet så fritt så att oljan kan blandas med det? :o
Råkade skriva dubbelt
ååfan :o då har man lärt sig någe nytt :D
Hehe tack för hjälpen;)
Tittade om det va den där packningen och den va hel så det var inte det:o vad kan det bero på då?:)
testa byta packningen? :P kan ju va att den bara e slut xD den kan ju sitta kvar :P så va de me min cyllefotspackning. ja hade packningen, men den läckte as ändå :P
Men den såg hel ut:o så tror inte det är den;) men vattnet går ju in i min cylle så kan ju titta hur det ser ut där:)
ja hade också en hel packning :P men när den blir utsliten nog så läcker den igenom. även om den e hel så läcker den igenom skiten
cykel? O.o
Haha ska va cylle;)
de har inte me cyllen å göra då motoroljan ligger vid kopplingen :P om de skulle blandas me 2t-oljan för soppan så hade du behövt ha ett hål i cylleloppet :P men skrapa bort den gamla kopplingspackningen och sätt på en ny och kolla va som händer :) sewa har rätt om att de måste va me kopplingsskiten å göra :P
Aha okey:) men kommer endå ta bort cyllen är ska titta hur det ser ut :) fick värmenyp för inte så länge sedan:/
Vatten kommer in i växellådsoljan: vattenpumps-packboxarna är slut, bara att slå ut dom och sätta i nya, byt lager där också när du ändå håller på.
Aa men kommer byta dom flera packningarnanu medans jag är pågång;)