Munstycksbyte på en standard CVK förgasare.
http://www.youtube.com/watch?v=JiB710rVgrI
På med hjälmfacket!
Klart!
HasSse666
Utskriftsvy
Munstycksbyte på en standard CVK förgasare.
http://www.youtube.com/watch?v=JiB710rVgrI
På med hjälmfacket!
Klart!
HasSse666
vad är en cv förgasare ?
Vet inte var jag ska fråga och orkar inte med min moppe snart :O
Moppen har gått bra som fan ändå tills höga varv, sen börjar den hacka, kommer till effektkurvan och varvar nästan ut, sen hoppas den hela tiden som strypt cdi eller så?
Så jag tänkte att det kunde vara för litet munstycke så jag bytade till 108 från 102, den gick som f*n på 1:an och 2:an men när den kom in på varven i 3:an dog den och sen krävdes det ca 10 kickar för att få igång den..
Bytade till 100 för matthew94 sa att den kanske fick för mycket bränsle, den gick skit och hackade lite tidigare, bytade till 105 och den hackar senare än med 102, borde jag ha mellan 105-108 då eller kanske bara ställa in den bättre med luften på 108?
För övrigt så hackade moppen upp sig som fan idag, den funkar hur bra som helst och köra med, sen helt plötsligt kan den bara typ dö som när man drar full gas så den får för mycket bensin och bara bööööööh och dör och när man tog in kopplingen så varvade den upp som f*n och till och med efter tändningslåset var av fortsatte den så släppte kopplingen och då gick gick den ner till tomgångsvarv och sen började den köra normalt igen, vaf*n kan vara felet?
Blir sjukt sur på den och vill veta lite felsökning?
Vet att den ligger i scooter men var tvungen att fråga, förresten kan det vara tändningen som är fel?
Bra guide fint att någon orkade skriva en lista :) tack!
Tips
1. Får du den att gå bra på något läge i "gasregistret" är troligaste orsaken förgasar/bränsle relaterat.
2. Går den dåligt över hela "gasregistret" är det troligaste felet ett tändfel.
Övrigt:
När uppstod felet?
Uppstod felet utan förvarning... eller efter det att du mekat med hojen?
Ofta beror felen på något vi gjort eller glömt att göra.
Var metodisk!
Det kan vara frestande att gripa sig an med själva mekandet men du vinner på att sortera de grå cellerna först!
Lycka till!
PS
Glödtändningen som du upplever testa att byta till ett tändstift med ett högre värmetal ett s.k. "kallare stift"
1. Den går väldigt bra tills ett visst varvtal där den styper känns det som, vet att jag har ostrypt cdi men den varvar till t.e.x. 12000 rpm och sen hackar den som med ostrypt?
Övrigt:
När uppstod felet?
Vet ej om det var innan eller efter jag pillat på min tändning, min moppe hackade innan pga dålig sving så kunde inte varva till 12000 rpm!
Uppstod felet utan förvarning... eller efter det att du mekat med hojen?
Den kan ha hänt efter jag plockat av tändningen eftersom kilen där gått sönder så jag bytade, det kändes lite skillnad som att den var rappare efter men nu fungerar den inte över 12k rpm, dock kan problemet vara dåligt tändstift eller att det är originaltändning?
Edit: Har br7es kom jag på, borde kanske sätta på br9es, har den liggande hemma men orkade inte pilla innan :rolling:
Kollade mitt tändstift och kom på att jag körde med br7es :rolling:
Bytade till br9es och den gick som fan :wub:
Men ibland (hände innan också) börjar den hacka och vill inte gå, den dör hela tiden och man får växla ner och åka igång den eller hur jag ska förklara, sjukt segt.. :(
när jag gasar så är den ganska seg i starten, kan det vara luftskruven som behövs justeras? Hade samma setup och samma munstycken, vikter etc på mitt gamla block så det är lite konstigt att den går sämre nu, har också kolla trottelnålen och den är i bra höjd.
När jag ställer in luftskruven kan jag bara gasa med typ 1/8 dels gas då och skruva tills den kommer på ett högt varv?