-
aerox misständer!
tjenare! tvättade min moppe igår och idag när jag skulle ut å köra så ville den inte gå rent. den liksom misstände lite då o då som om man stängde av tändningen i hög fart osv.. misstänker att det har kommit in nå vatten vid tändstiftet o tändkabeln. jag har försökt att torka rent tändkabeln o tändstiftet så mycket jag kan men problemet är fortfarande kvar. vad kan jag göra? kan det vara nåt annat än tändkabeln o tändstiftet o de?
-
-
Blir det så när du kör i regn också?
Troligen tändhatten som är sliten. Prova en ny.
-
tror knappast den är utsliten... dehär har aldrig hänt förut coh detta hände efter att jag tvättade moppen
-
troligen fuktig tändhatt, gör så inte det blir ordentlig gnista från stiftet?
-
Spruta i en fuktdrivande spray, typ wd40, i tändhatten och prova. Har själv haft samma problem, moppen misstände när det regnade, löste sig genom att byta till en ny fräsch tändhatt som slöt helt tätt runt stiftet.
-
Det kanske har kommit in vatten i tanken ? isåfall får du köpa K-sprit och hälla i tanken så ska vatten försvinna :D (du kan köpa k-sprit på Statoil & okq8)
-
kan vara att du fått vatten i förgasaren, testa blåsa rent ;)
-
Vatten i luftfiltret?
På en puch maxi jag hade tidigare så hände det samma sak varje gång jag tvättade den :)
-
Hände på min aerox förut, ja gjorde rent tanken å bytte tändhatt så var allt bra..
hatten glappade lite :)
-
skulle nog också tro att det har hamnat vatten i tanken eller föggen. men isåfall försvinner det väl genom tiden? :P orkar inte rensa tanken o föggen. är rätt så lat just nu :P