Skylla man kunna slippa blanda olja i tanken med en 70cc malossi (den billiga (1199kr) skulle man kunna slippa det ? Altså bara ha ha olja i olje tanken ? Eller skulle man kunna ställa upp olje grejen ? \\ det är en gilera stalker (liggande AC)
Utskriftsvy
Skylla man kunna slippa blanda olja i tanken med en 70cc malossi (den billiga (1199kr) skulle man kunna slippa det ? Altså bara ha ha olja i olje tanken ? Eller skulle man kunna ställa upp olje grejen ? \\ det är en gilera stalker (liggande AC)
du kan justera hur mycket olja olje pumpen ska ge, skruva ut juster skruven bara. Och ifall den ger en för liten blandning kan du sätta i en längre juster skruv bara ;)
Jag har aldrig vågat lita på oljepumpar.. då jag aldrig kört någon motor i original utförande.
Jag tycker du ska blanda olja i bränslet, helt klart. Det är inte så himla jobbigt som alla
skriver överallt. Man vet även att kolv och cylinder inte kan haverera pga att oljepumpen
skulle gå sönder!
Någon rackare som vet ? ;)
Att det går att använda oljepumpen? Jovisst, det funkar tills den dagen den havererar! Vilket kan ske imorgon, eller om 10 år!
Det går utmärkt! Som Rexxy nämnde i ett inlägg så är det ju bara en sak som spelar roll.
Om oljepumpen kraschar så är det ju byebye med kolv och cylinder i regel. Det är att föredra att blanda i lite extra olje i bränslet
om du har tänkt åka med oljepumpen. Angående din sista fråga är jag osäker.. jag tror inte det.