Moppen förbränner inte, spottar ut olja och går kasst
MTjena! Jag skrev förut om en aprilia sr50 med mhr cylinder mvt tändning. Osv.. Felet då trodde jag att det var förgasaren men nu ger jag upp.. Har testat lågfartsmunstycke o huvudmunstycke också.. Sänkte o höjden nålen men utan resultat.. Moppen verkar inte förbränna bränslet som den ska.. Den sprutar ut svårt olja ur röret efter man kört några meter o är väldigt slö på låga varv.. Vill också tilläga att den ryker som faaan.. Låter som den dränks typ. Annars så när den väl kommer upp i varv så går den bra men hackar lite grann o hostar. Tomgången är fin och när man gasar första gången efter man rengjort stiftet så låter den som att den ska gå bra men såfort man ska köra iväg så beteer den sig såhär.. Stiftet är helt ny och det är en 11a.. Har också testat med 9 och den verkar gå lite renare men inget man knappt känner av. Jag testade med 21förgasare och det är fortfarande samma sak? Jag förutom sätt det 24mm? Vad kan det vara? Har börjat fundera om d är tändningen som är sönder, så eller kanske tändspolen ll kom också på att den
Hänger sig på högre varv efter man kommit upp i varv.. För att den ska gå ner till Tomgången igen så måste man gasa till en gång eller lägga för med anden vid filtret