Heej jag har en Baotian diablo och undrar hur man skulle kunna trimma den,
så att den går 70-80 just nu så går den ca 47-50km/h
Det är en 2taktare.
Några tips ?
Utskriftsvy
Heej jag har en Baotian diablo och undrar hur man skulle kunna trimma den,
så att den går 70-80 just nu så går den ca 47-50km/h
Det är en 2taktare.
Några tips ?
Det är väl likadant på alla 2-taktare? Effekt rör och sen ostrypt insug och såklart en ostrypt luftburk eller ett sportluft. Glöm inte att bestycka om.
Sen går dem väl runt 65-85 beroende på vad det är för moppe. :)
Kapa den rosa kabeln som går från variatorn
Den är strypt till 50km/h när man gasar vid ca 47km/h så släpper den,
vart ligger den rosa kabeln hittar inte den
http://www.youtube.com/watch?v=42WXjFKyyic
Vissa saker är likadana som din moped :)
Japp, det är den rosa kabeln på Diablon. Den begränsar varvtalet till 8000, rycker man ut den(det är en snabbkoppling strax innan CDI-boxen, kikar man via batteriluckan ovanför förgasare kan man lätt dra ut den. Kan vara bra att dra ut den ifall du gör servicen på verkstad, för då kan du stoppa in den när du gör just detta så inte motorgarantin förfaller) urkopplad så beror det på vad du väger, oktan, olja dvs småsaker, däcktryck.. ;-) men 70-75km/h gör den lätt. Om du vill ha mer fart och acceleration, kostar det såklart. Jag anser man borde gå hela vägen, dvs byta förgasare, cylinder och avgassystem. Gjorde detta fullt ut på en Diablo en gång, men även den är mycket lik en kopia av den liggande Minarellimotor så har den smådetaljer som skiljer. Så bara för att ett "trimningskit"(t ex. Cylindern) som säljes på en site som säger att produkten skall passa i deras databas, så är det absolut ingen självklarhet att flänsarna är utformade att passa. Hör av dig med msg om du vill ha någon mer info!
Mvh.
drog ut rosa kabeln toppade den 91 på raksträcka :P