Behöver råd av dem som kan sitt om trimrör!
Tjena! Nu är det dags att trimma pga att jag helt och hållet tröttnat på att ligga och snigla i stabila 50 :P Jag har en Derbi drd xtreme 2011 ( en sån här http://1.bp.blogspot.com/_1DTJJuk0Ak...treme_2011.jpg ). Det jag har tänkt göra på den är att byta till ostrypt CDI box, trimrör och sen självklart gå upp i huvudmunstycke. Det jag undrar är lite vilka rör som fungerar bra till original cylinder och som ger bra top speed, dem rör jag har kollat lite på var väl Gianelli Enduro 2t, Leovince v6 och Yasuni Cross HM. Jag har hört lite olika om Yasuni cross hm, visa som använt det säger att det har funkat utmärkt till org cylinder och vissa säger att det är ett rör för 70-80cc och inte för original. Jag kommer inte ändra något på drevningen och den drevning som jag har nu är 21/78 så den är jävligt stark och då funderade jag på om Yasuni cross hm kanske funkar bra så jag får högre top speed men att den ändå är relativt stark. Jag läste att det kan klassas som ett hyperrör och därför inte riktigt är något att ligga och "Cruisa" med men om jag nu har så pass stark drevning så kanske det funkar? :D Har hört att Gianellit ska funka bra till org cylinder men jag vill verkligen inte missa top speed och få mer axx istället då jag redan har bra axx! :rolling:
Uppskattar tips på rör som funkar till den setupen jag skrivit med ostrypt cdi och att jag byter huvudmunstycke. Rör i 1700-2200 kr klassen!:wub: