Hej Hej!
Det är så att min Stage6 sport pro 70cc har börjat rassla m.m så tänkte byta kolvringar och kolv, men saken är att det finns A-B-C-D Kolv undrar vad det är? Vilken ska man ta?
Utskriftsvy
Hej Hej!
Det är så att min Stage6 sport pro 70cc har börjat rassla m.m så tänkte byta kolvringar och kolv, men saken är att det finns A-B-C-D Kolv undrar vad det är? Vilken ska man ta?
hur långt har din cylinder gått? du borde ta en b eller c tycker ja
Vad har det med saken att göra? Och hur kan du rekommendera kolvstorlek utan att veta cylinderns bokstavsklassning?
Du ska ha den kolv som har samma bokstavsklassning som cylindern, det bör finnas en bokstav instansad i cylindern någonstans. Cylindrarna får lite olika diameter vid tillverkningen, bokstaven säger vilken storlek det blev och man ska ha en kolv med samma bokstav så den har rätt storlek.
På crossar är det iaf en A orginal, sen byter man till B sen till C kolv.. Brukar skilja 1/100mm.. Jag har alltid satt i en B-kolv när jag bytt i crossarna.
För att det ska bli exakt mäter man cylindern. Brukar man oftast göra när det gäller motocross. Men kör på märkningen på cylindern du :)
Sen är du säker på att det rasslar ifrån cylindern? så det inte är ramlager eller liknande.
Hojj, samma sak för mig nu, antingen har något lager på veven gått eller så är det kolven.
Inge kul det här.
Det riktigt tjuter när man kickar lite och man kan ej få igång den skulle jag tro.
Vad tror ni att det är?
Jag hörde att det rasslade till då och då från variatorn då jag körde men tänkte att " äh jag är snart hemma, får öppna och titta sen " och då började vi fara hemåt och det var ca 1,5mil körande nonstop och vi höll allt från 60-100, sen när jag legat typ i 80 så small det till från variaotrn och det började tjuta och skrammla och den ville dö så jag slog av tändningen direkt och sen när man försökte kicka var det samma motstånd som förut men det tjöt ett ljust ljud när man kickade som jag skrev där uppe.
Det låter inget när man rullar mopeden heller. Först var jag säker på att något hade lossnat i variatorn men allt såg ut som det skulle vara så imorgon börjar jag riva och ser vad som är felet men tänkte se om nån av er vet exakt vad det är.
Farsan tror på kolvringarna har gått och cylinder och kolv är sönder, jag tror på lagrerna på veven. Vad tror ni?
stage6 sport pro mkii
19mm black edtiton
yasuni c16
sportluft
org vev samt lager
( förlåt för att jag lånar tråden )
Läs vad jag skrev innan du kommenterar.