Hej Lico!
Jag satt och googla APE och hitta ditt inlägg.
kan hjälpa dig lite om du har några speciella frågor ang den.
Anledningen jag blev medlem var för att lägga ut en varning om eu moppen o mc butik
Jag såg även att ni länkat till
www.eumoppenomc.se
Dom är ett företag Jag ALDRIG skulle handlar ifrån!
jag har ring och pratat med rövh*len där och dom har absolut noll koll på vad det är för produkter dom säljer osv.
Dom lovar att återkomma med svar till en men ingen ringer tillbaka. Har ringt dom 3 gånger innan jag tröttna på dom.
Tex jag ringde frågade vad det var för cc på deras trimkit cylinder och det visste dom inte.
sedan har jag velat fråga enkla verkstads frågor där dom inte haft en enda susning om vad dom pratat om.
Totalt inkompetenta är dom och tjejen som svarar i luren gissar på tekniska frågor som hon har noll susning om.
En sida jag starkt vill rekomendera är sip-scootershop.com
det är iof en tysk återförsäljare men dom har ALLT!
det flesta vespa pk50 delar passar annars ringer du och frågar dom. Dom pratar självklart engelska.
frakten är sjukt billig! DHL leveranser tar 1v medans fedex tar 3dagar.
har du även köpt en del som ej passar får du självklart skicka tillbaka den och få pengarna tillbaka.
Ber du dom i din order att skicka en katalog så får du en katalog gratis med ca 1000sidor på mektips och reservdelar som passar de flesta vespas då piaggio är smarta nog och gör allt i ungefär samma utförande.
Min ape har jag själv nyligen blivit klar med renovering och triming har ännu ej luftat bromsar osv men med utväxlingen jag har så tror jag att jag kan få upp lille bilen i ca 100km/h. Ska bli kul o se!
Lycka till!