Köp av mc... beslutångest
Nu känns det som att det är dax för en mc. Minst 600cc ej Roadracing (R6/1, ninja, fireblade mm). Det jag är sugen på är Touring / sport. Typ Suzuki bandit Honda hornet stilen. Men vad skall man köpa?
Låt oss säga att jag hälst inte lägger mer än 20tusen +- 5tusen. Skulle det vara ett riktigt kap kan jag väl sträcka mig åt 30tusen men då måste det vara minst en 750-800cc+++
Det jag har tittat på i dagsläget är:
Suzuki Bandit 600 (hittar ingen 1200 för bra pris...) knappt 100hk 16-25 tusen kr
Honda hornet 600 (hittar ingen 900 för bra pris...) Knappt 100hk 18-25 tusen kr
Hyosung Comet 650cc ca 80hk 17-25 tusen kr.
Vad tror ni är roligast? Suzuki och honda med sina 4cylindriga motorer låter helt klart fränt. Kört en honda hornet motsvarighet på risk 2an för mc. Motsvarande motor fast med insprut med mera nymodigheter. Tyckte den var lite klen på låga varv, men så kanske det är på "alla" 600. Jag körde en Kawasaki Z750 på trafikskolan vilket är en hoj med klös redan från ca 3tusen rpm.
Jag vet inte hur Hyosungen är, men det känns som om den är lågvarvigare pga V2an och antalet hästar, men jag vet inte.
Någon som kan komma på andra trevliga hojar av andra märken som kan vara bra o kolla på?
Tackar för svar på förhand.