Hej
Har fått ett erbjudande att köpa en stage6 racing 70cc cylinder, jag har redan ett zx rör på moppen nu och undrar om moppen kommer funka med det röret. Eftersom jag ska stunta så undrar jag om den kommer bli starkare på lägre registret?
Utskriftsvy
Hej
Har fått ett erbjudande att köpa en stage6 racing 70cc cylinder, jag har redan ett zx rör på moppen nu och undrar om moppen kommer funka med det röret. Eftersom jag ska stunta så undrar jag om den kommer bli starkare på lägre registret?
jaa
Det är en högvarvig cylle, har en sån på min aerox, gör 95 enligt min digitala koso på raka :d
fast med en ganska fin setup oxå :)
Vad har du för setup?
S6 racing 70cc
19 mm dellorto black racing förgasare med 124 munstycke
S6 insug
S6 NBR membran
4.1 grams vikter 13x16
polini rem
28 kg polini tryckfjäder
malossi fly med röda fjädrar
polini hi-speed variator
NGK racing tändhatt för finare gnista
S6 pro replica rör
inte den bästa men den funkar, ska byta ut röret också. Vet dock inte än hur jag ska göra för att få en bättre start, den är väldigt seg i starten. Tror att det har med röret, vikterna och reedsen att göra :P
Testa med kopplingfjädrar. Annars så hade jag samma problem när jag hade för hård rem!
Har du original vev?
vill inte köra med hårdare fjädrar, dom jag har nu greppar vid 6500-7000 så.
Ja, jag har original vev
Nej, det vet jag, men jag funderar på att byta vev nu i vinter :)
Det ger väl bättre vevhuskomp om man byter till en ny vev också?
är du säker på att den greppar vid 6500-7000 då? för dedär diagrammen är till för delta kopplingen och inte fly.
liksom min delta med svarta fjädrar som är lite spända greppar vid 4-4.5k rpm. och då kan ja ba ta bort vikterna i kopplingen så greppar den på 8k som ja vill.
Eller, enligt min varvmätare på koson så går den en liten bit över 6000 rpm i alla fall. Och låter som om varven blir väldigt höga innan den greppar in :)