yamaha dt50r -93 misständer.
hej! det är så att jag köpt 70cc polini. 16.5mm förgasare, gianelli rör :) nu startar den fint och går bra, men ibland vill den baktända? det är aldrig när man kör som den baktänder, det är bara på låga varv.
kollat stiftet det är oboy brunt
fick slut på bensin förut när jag körde och när den dog då så baktände den ganska rejält :P
hittade även lite bensin i luftburken som jag gjorde rent
haft isär förgasaren 2 gånger och gjort rent
kolvringarna och cylindern är nytt så det är inte fel på dom
har ställt in förgasaren ganska bra, men har inte hunnit ställa in den helt än, eftersom jag inte vågar starta den förrän jag vet vad som kan vara felet, och antar att det inte är jätte bra för motorn att det baktänder :P
kollat membranet och det ser bra ut :)
någon som kanske vet vad felet kan vara? :) är väldigt tacksam för svar ! :)