tja någon som vet vad baghee har för motor? är det en kopia av ciao motorn ?
Utskriftsvy
tja någon som vet vad baghee har för motor? är det en kopia av ciao motorn ?
Ciao rätt igenom ...
okej tack :):)
Kinetic Baghee (tfr luna) har den första versionen av ciao-motorn, flera mekaniska delar passar från de nyare (alltså även innan cdi), men elektroniken sitter inte likadant. Kondensatorn sitter utanför vevhuset, sladdarna är andra färger. Den har 12mm kolvbult och jag tror avgashålet är större. Svänghjulet verkar inte passa heller.
Jag har en Ciao och en Baghee, båda utan CDI. Svänghjulen och diverse interna delar är inte kompatibla. Det enda som passar prefekt är brytarspetsen.