Tjena har funderat på att porta lite på min cylinder (Mhr replica)
Så har jag sätt massa portnings ritningar på nätet som jag inte riktigt begriper, som ni kanse kan hjälpa till att förklara så en nybörjare kan förstå:wub:
Ritningen jag hittade på nätet.
http://img810.imageshack.us/img810/4...lica47mmpi.jpg
Länk:http://www.stuntbase.com/slikice/por...Piaggio-AC.jpg
Ok om man kollar på bilden till vänster där det står 33 över 2 portar, Vad menar de? ska man ta upp hålet 33mm eller är det grader.
Andra frågan. Över avgasporten så är det sträck och pilar vad är det för nåt? Att man höjer porten ?
Tacksam för seriösa svar;)
ps är inget moppefuko:P vill seriöst lära mig.
Mvh Derbi_driver

