Hej!
Har velat ha svarta fälgar nu ett tag och undrar då hur det blie om man lackar dem? Håller det i längden?
Har inte direkt lust att slänga ut 2k på nya fälgar bara för färgens skull...
ps. om tråden ligger fel så får ni gärna flytta den :)
Mvh.
Utskriftsvy
Hej!
Har velat ha svarta fälgar nu ett tag och undrar då hur det blie om man lackar dem? Håller det i längden?
Har inte direkt lust att slänga ut 2k på nya fälgar bara för färgens skull...
ps. om tråden ligger fel så får ni gärna flytta den :)
Mvh.
blästra och lämna in på lackning så håller de utan problem, ska du gör allt själv så se till att slipa riktigt noga och sen inte köpa nån skitfärg :)
Det finns färg för fälg att köpa på burk. :)
Jeg lakket mine felger svarte med Hammerite lakk. Denne malte jeg på med pensel 2-3 ganger på hver felg. Har hatt det nå i et år og merker minimalt med slitasje!
Boksen koster ca 100-200,- i Norge og en boks holder mer en fint til to felger! Etter 3 strøk på hver felg, hadde jeg fortsatt litt under halve boksen igjen.
Anbefales på det sterkeste!