Suzuki ts50 dör vid ca 6000 varv
Tjena.
Min Suzuki ts50 startar direkt och går bra upp till 5500-6000 varv, men där dör den...:mad: Den är helt otrimmad.
Om jag har fart (ca30km/timmen) så kan den hacka igång igen när varvtalet sjunker till ca 2500-3000 varv, för att sen dö igen vid 5-6000 varv igen...
Jag har provat att byta till en ny förgasare... bestyckat om den... kört med tjåken ute... bytt tändplatta... bytt tändspolen/CDI-enheten... bytt tändstift... sotat ur avgasröret... Kollat så den inte drar tjuvluft vid luftfiltret/insuget.... lika förb..nnat dör den vid 6000 varv..:bla:
Har helt slut på ideer nu.
Någon "mopeddoktor" på detta forum som kan hjälpa mig med fler tips???:sad1:
Tacksam för hjääälp........