Generic Trigger - Dör - Display funkar ej
Hej, är inte något proffs på mopeder så tänkte se om någon vänlig person kanske kan hjälpa mig.
Jag har en Generic Trigger SM50. Årsmodell 2008 - 650mil.
Igår när jag var ute och körde tyckte jag att motorn börja bete sig skummt. Det gick framåt men gick ej att ge full gas. Efter cirka 500m dog display med hastighetsmätare och även mopeden. När jag slog på tändningen igen fick jag ingen respons av batteriet, elstarten och belysning fungerade ej. Mopeden gick dock att kicka igång. Då startade även displayen igen. Kunde åka iväg igen cirka 100m innan samma visa igen. Detta upprepades 3-4 gånger innan det inte heller gick att kicka igång skrället...
Idag efter att den stått och vilat cirka ett dygn fungerar ej display och elstart. Kunde kicka igång den utan problem. Den ligger och puttrar jättefint på tomgång men såfort man lägger i 1an och ska köra iväg så hoppar den lite framåt och ger endast lite kraft, sen dör displayen helt, motorn fortfarande igång sålänge den ligger i friläge. Vid varje försök att köra iväg dör den helt.
Någon som har nån idé vad detta kan vara? Går att tillägga att jag nyss hade den inne på reparation där de bytte hela gasvajern då den var trasig. Hade även bytt till en ny olja samma dag som problemet uppstod.
Tack på förhand!