Hej jag har precis trimmat min aerox med vikter ,rör.polini sport 50cc.Tryckfjäder.Munstycke?
Kan jag köra emd oljetank utan att den skär?
Snälla svara
Utskriftsvy
Hej jag har precis trimmat min aerox med vikter ,rör.polini sport 50cc.Tryckfjäder.Munstycke?
Kan jag köra emd oljetank utan att den skär?
Snälla svara
japp,,,
nepp,,,
jo de kan man, men börjar den hacka upp sig eller liknande för en kort stund blir de skador på cylinder o kolv och kan skäras, men funkar oljepumpen ordentligt så kan man
Ja, men varför pratar ni om "både oljetank och olja i bensinen" är det inte lättare att ställa på oljepumpen?
Jag rekommenderar helt klart olja i tanken. jag känner att jag inte vill lämna något åt slumpen och man vet ju inte alls om den får rätt blandning, som någon redan skrivit så är det inte bra med varken för lite eller för mycket olja.
det är ju trots allt gjort för att ge olja till original.
duger minst lika bra till trimmade mopeder, bättre än att blanda i tankne i varje fall när man bara kör med lite större cylle och ny pipa
mopeden ska inte ha för mkt olja på tomgång ,lägre varv osv, men den måste ha tillräckligt på högre varv också,
om ja inte minns fel finns de flera trådar om hur länge en oljedroppe smörjer cylindern på tomgång, och sen hur mkt när man ger fullt ut
"Jag hade en bra länk förut som åskådliggjorde hur länge en oljedroppe finns kvar i motorn beroende på motorvarvtal.
Man kan säga att en droppe olja har en livsläng på ca några få motorvarv på fullt varvtal. Typ 12000rpm.
På landsvägsfart, typ 6-7000rpm räcker en droppe 20 varv innan droppen är förbrukad och bräns upp i förbränningsrummet.
Och på riktigt låga varv, räcker en droppe typ 1000 varv"