Hej alla
Tänkte fixa min pappas gamla moppe.
Det är punka så tänkte köpa nytt däck och slang
Kan utläsa 2 1/4 -16 på däcket
Det är ju andra mått man läser nuförtiden.
vad blir det i dagens mått och vilken slang?
Utskriftsvy
Hej alla
Tänkte fixa min pappas gamla moppe.
Det är punka så tänkte köpa nytt däck och slang
Kan utläsa 2 1/4 -16 på däcket
Det är ju andra mått man läser nuförtiden.
vad blir det i dagens mått och vilken slang?
Jag tror inte man benämner däck med 1/4 idag, utan då får nog välja mellan 2 eller 2.5 tum breda
Finns många sätt att definiera ett "däck" måttmässigt. t ex 2 1/4 = 2.25
tum mm etc
Här finns lite att välja på, billigt är det också..
http://dapra.se/mopdack-bild.html
ok, tack för hjälp!!