Hej
Jag har hört från olika håll att polisen inte får jaga/preja folk som kör trimmat...men jag har också hört att dom får det =S. Så jag undrar vilket som stämmer :)
MVH Jim
Utskriftsvy
Hej
Jag har hört från olika håll att polisen inte får jaga/preja folk som kör trimmat...men jag har också hört att dom får det =S. Så jag undrar vilket som stämmer :)
MVH Jim
Brukar det inte vara om du utgör en trafikfara så får dom stoppa/preja dig, dock utgör alla moppar som är trimmade en trafikfara eller nått sånt?
Eller skit i första inlägget, klart dom får jaga dig, dock har jag hört någonstans, längesen dock att dom inte får fortsätta jakt om du kör motorcykel i över 120 eller 140 eller nått sånt, dock inte många moppar som kan det och i princip ingen som kan köra så precis länge..
Om dom har vetskap om att du är under 18år får de ej "jaga"
har hört att dom inte for prejja om du inte har hjälm också :)
Min polare blev prejad av polisen när han blev jagad, dock vet jag inte om detta stämmer men det säger han iallafall :)
Även polisen är vanliga dödliga människor och bryter även dem mot lagen, så kasta för fan inte hjälmen och tro att dem lämnar er ifred.
Bullshit.
Bullshit.
:wub: på dig!
Polisen får jaga en person utan hjälm, och i höga hastigheter. Får jaga en person som är 7 eller 102 år gammal.
Däremot ska jakten motsvara "brottet" man begår. Polisen släpper av om risken för att man ska skada sig själv eller andra är överhängande. Det betyder INTE att de slutar jaga om ni kör hårt, eller ens har ett krav på sig att de måste göra det.
De kan på samma sätt ta beslutet att preja er om möjlighet finns för att ni inte ska riskera andras liv.
dom prejar dig i viket fal
men e de mycket folk/trafik brukar dom inte göra de
Såhär vill jag göra när jag läser din kommentar jesper.
http://i974.photobucket.com/albums/a...tchSlapped.gif
nej de får inte jaga dig
Helst bara moderatorer
Tillsägelse utdelad för "sär"-inlägget, släpp diskussionen ang. "sär"-inlägget och håll er till ämnet.
Dom får jaga, MEN rps har gått ut med rekomendation om att jakt skall undvikas i största möjliga mån då dom anser att det utsätter den jagade föraren för stress vilket kan leda till hans/hennes egen eller annans död. Detta gäller 2hjuliga fordon. Jakt skall undvikas men är tillåtet :)
klart dom får jaga men är det inte så att dom inte får ha på sirenerna? :o