tja, tänkte lacka mina derbi kåper vilken sorts färg ska jag använda? hur många lager? grundfärg ? klarlack?
tack för svar :)
Utskriftsvy
tja, tänkte lacka mina derbi kåper vilken sorts färg ska jag använda? hur många lager? grundfärg ? klarlack?
tack för svar :)
buuump
buuump
bump gör man efter en vecka , men kan hjälpa dig endå:huhu: du kan köpa färgen på mekonomen mm, multona färg tar du finns i jävla massa färger , sen ser du själv hur många lager du ska ha, klarlack tar du till du bli nöjd med glansen och tycker de ser fint ut:D fi
aa låter fint, om jag ska lacka kåperna nu har jag ju inte tid med att bumpa om en vecka? ;) men tack för faktan ändå :D
I marknads delen JA, inte i det övriga forumet.Citat:
Ursprungligen postat av jontes rrx;78057[B
om du ska lacka på plast så skall du använda Primer som grundning
Ska du köra med spruta eller med burk ? :)
Julas´ sprut grund går mycket bra att ha som grund på plast :)
Som första grund ska man använda plastprimer och sedan kan man använda någon tjockare grund, plastprimern gör stor skillnad kan jag lova.
Ska du lacka med spruta eller sprayburk?
Brukar inte göra någon skillnad om man har plastprimern eller en bra grundfärg . :)