Då var det dags att kora årets snyggaste mopeder här på Moppenet år 2010! Som vanligt har vi klasserna:
Scooter
Cross/SM
Veteran
Racing
Vi får tacka Motocity som sponsrar med priset!
1:an. 500kr Presentkort på Motocity, Äran och rätten att använda "Moppenet Snyggaste (Klass) år 2010 2:an. Äran och rätten att använda "Moppenet Näst Snyggaste (Klass) år 2010 3:an. Äran och rätten att använda "Moppenet Tredje Snyggaste (Klass) år 2010
Skillnaden för andra år är att nu har vi några regler. Vilken är följande.
1: Absolut inte rösta på sig själv. 2: Max ett bidrag per klass. 3: Du måste äga mopeden du ställer upp med. (Undantag är om du fått den stulen eller liknande) 4: Max två bilder får vara med.
Du anmäler dig genom att skicka in ditt bidrag till [email protected] .
Skriv i rubriken vad du ska delta i. T.ex Kalles HyperSenda [Cross/SM], eller Pelles K50 [Veteran]. Två bilder kommer att visas vid omröstningen, så välj noga vilka ni vill ha med.
Ni bör ha en någorlunda snygg moped för att vara med i tävlingen. Vi mods kommer att gå igenom alla bidrag och ta bort dem som inte lever upp till standarden vi vill ha i tävlingen!
Ni kan skicka in bidragen redan nu, och ni har till den 5:e december på er! Därefter kommer omröstningarna upp!
Omröstningarna kommer sen vara igång till nyårsskiftet. Så tävlingen avslutas den 1 jan 00.00.
Så ut i kylan och meka så fingrarna blöder!
Lycka till!
// MNF Crew
2010-11-08, 21:22
pAd105
Detta kommer bli intressant, priset blir som övriga åren en fin liten status under sitt nick? :)
2010-11-08, 21:22
_p3mp_
Shit va länge sen man var inne på den här sidan, bra att du hade lagt upp det på facebook. Ställer nog upp. Ska fixa ihop bakkåpan sen ut och fota lite kalla vinterpics!.
2010-11-08, 21:29
Svempa
Hade vart kul o ha kvar suzuki choppern nu men icke:( Kan man inte få va med eftersom jag byggt den?:rolling:
2010-11-08, 21:32
siiimooon
Värt att vara med med fuckodracen?:whops:
2010-11-08, 21:33
Rexxy
Citat:
Ursprungligen postat av siiimooon
Värt att vara med med fuckodracen?:whops:
Prova skicka in, är bilden snygg kan du ju komma med. ;)
2010-11-08, 21:38
Larse
är de gräns på hur mycke cc de får vara? runt 600 är väl moppe...:rolling:
2010-11-08, 21:38
Findus
:shifty:
2010-11-08, 21:39
sacky
Så då har man skickat in sitt bidrag :)
Edit: Känns som jag kommer få svårt att slå dig rexxy om du ställer upp med din GLX :(
2010-11-08, 21:54
Rexxy
Citat:
Ursprungligen postat av sacky
Så då har man skickat in sitt bidrag :)
Edit: Känns som jag kommer få svårt att slå dig rexxy om du ställer upp med din GLX :(
Det ska jag, haha! :)
Ni får gärna skriva i rubriken. Namn och klass, då kan jag enklare sortera inkorgen! Och slipper gå in i varje mail för att se vad den tillhör!
2010-11-08, 21:56
Shöwtek
Också skickat in några på ciaon nu, har dock bara värdelösa bilder (en garagebild, en utomhus men halvkass omgivning + dålig kamera)
På sendan har man bra bilder men den är ju lite äckligare :D
2010-11-08, 22:11
aerox_pojken
Är det ok att jag skickar in bilder på min aerox även om jag eventuellt ska sälja den inom kort? :)
2010-11-08, 22:20
Rexxy
Citat:
Ursprungligen postat av aerox_pojken
Är det ok att jag skickar in bilder på min aerox även om jag eventuellt ska sälja den inom kort? :)
Hmm, inte haft i åtanke. Men jag tycker isåfall svaret ska vara nej, tyvärr. Du kommer ju inte äga den om du sålt den under tävlingen. :)
2010-11-08, 22:36
HEDIN
Har skickat in nu, kan ni inte skriva ett svar så man vet att det funkade? :)
2010-11-08, 22:42
Rexxy
Den har kommit!
2010-11-08, 22:42
HEDIN
Citat:
Ursprungligen postat av Rexxy
Den har kommit!
Perfekt! Jag kommer vinna va? ;) :ninja:
2010-11-08, 22:59
webbe
Jag har skickat in nu, fick beslutsångest om vilken bild jag skulle ta men tror jag blev nöjd till slut. :)
Förresten, såg att det fick vara två bilder, skickar en till direkt då! :O
2010-11-08, 23:23
aerox_pojken
Citat:
Hmm, inte haft i åtanke. Men jag tycker isåfall svaret ska vara nej, tyvärr. Du kommer ju inte äga den om du sålt den under tävlingen. :)
attans :(
2010-11-09, 00:42
Ködden
får jag har med både min Rieju MRX och RRX i tävlingen. eller bara en moppe per klass??
2010-11-09, 01:30
vivarn
Citat:
Ursprungligen postat av Jontee
får jag har med både min Rieju MRX och RRX i tävlingen. eller bara en moppe per klass??
1: Absolut inte rösta på sig själv.
2: Max ett bidrag per klass.
3: Du måste äga mopeden du ställer upp med. (Undantag är om du fått den stulen eller liknande)
4: Max två bilder får vara med.
Du kan nog lista ut svaret själv.
2010-11-09, 08:58
Rexxy
Citat:
Ursprungligen postat av Jontee
Det är om du har någon av mopederna i racingavdelningen, som du kan ställa upp i Racing.
2010-11-09, 11:54
Qaktuz
Äntligen! Blir o montera sub framen o nya insuget sen fota lite nya bilder på RedRoxxen! Känner väll att det blir lite tufft å ställa sig emot _P3MP_´s slider! (Så satans snygg!) men man måste ju kämpa:wub:
2010-11-09, 14:40
bca_hypermannen
Citat:
Ursprungligen postat av Qaktuz
Äntligen! Blir o montera sub framen o nya insuget sen fota lite nya bilder på RedRoxxen! Känner väll att det blir lite tufft å ställa sig emot _P3MP_´s slider! (Så satans snygg!) men man måste ju kämpa:wub:
Din är också fin :wub: Finns det någonstans man kan se alla tävlingsbidrag och rösta? Eller kommer det senare? :wub:
2010-11-09, 17:32
Qaktuz
Citat:
Ursprungligen postat av bca_hypermannen
Din är också fin :wub: Finns det någonstans man kan se alla tävlingsbidrag och rösta? Eller kommer det senare? :wub:
Taaaack!!:wub: sista datumet å skicka in e ju 5 december så det kommer väll upp efter det skulle jag tro! rätta mig om jag har fel!:)
2010-11-09, 17:47
Filip
Skiter i att skicka in i år då alla mina mopeder är skabbiga, kanske nästa år :)
2010-11-09, 18:59
ILO_Gurra
Lycka till pojkar!
själv har man inget direkt att ställa upp men, ingen som är i skit fint skick!
2010-11-09, 19:36
Rexxy
Citat:
Ursprungligen postat av bca_hypermannen
Citat:
Ursprungligen postat av Qaktuz
Taaaack!!:wub: sista datumet å skicka in e ju 5 december så det kommer väll upp efter det skulle jag tro! rätta mig om jag har fel!:)
Omröstningen kommer upp efter den 5december. Så folk kan skicka in sina bidrag!
2010-11-09, 20:18
webbe
Citat:
Omröstningen kommer upp efter den 5december. Så folk kan skicka in sina bidrag!
Kommer man få mail om man kommit med eller ska man sitta och pissa på sig och vara nervös om man inte kom med? :unsure:
2010-11-09, 20:19
Rexxy
Citat:
Ursprungligen postat av webbe
Kommer man få mail om man kommit med eller ska man sitta och pissa på sig och vara nervös om man inte kom med? :unsure:
Alternativ två låter bäst tycker jag. ;) Mer spänning i tävlingen!
2010-11-09, 20:47
webbe
Citat:
Alternativ två låter bäst tycker jag. ;) Mer spänning i tävlingen!
Fan vad taskigt, någon ledtråd på någon som redan är med då? ;)