-
Dt50x startar inte...
Tjena!
Jag har en DT50X-08 och för några dagar sen gick tändstiftet sönder :sad1: Jag drog självklart till macken för att köpa ett nytt. Jag monterar på det nya tändstiftet och sticker ut och kör ca 40-50min. Jag gick aldrig över något så högt varvtal, gränsen kanske var 4000rpm. Det var kanske -10C eller runt den temperaturen. Den gick fint och allting funkade som det skulle.
Sen dagen efter fick jag sug efter att köra, så startar den fint men efter ca 1 min stannar motorn när jag kör :huh: Jag rullar hem moppen och kollar om det finns en gnista i tändstiftet. Det fanns det inte.. Tvättar bort all bensin på den och sätter tillbaka den. Startar ändå inte :nooo: Tankade också någon dag innan tändstiftet gick sönder så bensinen är det inte fel på. Kan det vara fel på tändhatten eller vatten i bensinen? Tacksam för svar!
Mvh
-
så du har ingen gnista? då e de inte bensinen de e fel på kolla tändkabeln och hatten innan du går vidare, har du nåt liggandes från en bil eller nåt så e de bara att testa.
sen får du ju kolla cdin samt tändplattan mät isf upp dioden om den öppnar bl a men detta gör du ju såklart efter du testad de andra
-
Vad köpte du för tändstift?
Lite halvgammal tråd, men aa.
-
förhoppningsvis inget kina, de e ju en ganska ny moppe så