Tjenare ja tänkte byta ut min orginal cylle till en 70cc men kan inte bestämma mig om vilken. Har just nu 5.5g vikter zx rör och koplings fjädrar. Till 70cc förutom förgasare vad är bra att ha till? Tacksam för svar:D:D
Utskriftsvy
Tjenare ja tänkte byta ut min orginal cylle till en 70cc men kan inte bestämma mig om vilken. Har just nu 5.5g vikter zx rör och koplings fjädrar. Till 70cc förutom förgasare vad är bra att ha till? Tacksam för svar:D:D
har du ac eller lc ? , ja har Lc & skulle ja välja på 70 cc skulle ja lätt välja mellan airsal t6 racing & stage 6 sport pro , båda kostar lika mycket , airsalen är lite vassare , köp en tryckfjäder sen ett sett vikter , du behöver inte byta koppling & variator om du inte vill få den att gå ultimat med 70 cc sport setup , när ja körde bara vikter , 95 munstycke , gröna kopplingsfjädrar från polini & 70 cc airsal racing + zx på ludixen , var den en GRYM botten och jämt drar hela vägen , funkar fin fint , men vill du ha ut topp får du tyvärr byta rör :)
Ok gött ja har ac men tror nog ja köper en variator men inte koppling bara fjädrarna isånnafall :D
Köp Stage6 sport pro (alu) eller polini 70cc sport. (gjutjärn)
Sen brors det ju på vad du ska ha den till? om du vill ha ALU elr Gjutjärn?
Jag kör med Polinin och det funkar riktigt bra :) gött bottendrag och sånt (kör med mk ecologic rör)
vilken förgasare han du? och vad har den i top?:D
Ska du inte byta förgasare så ska du inte byta till 70cc heller. :)
haha ska du bara köra en 70 cc fjädrar & ngn variator , kan du lätt köra original fögge , då med luftburk , riktigt bensin snål stark moppe får du då , norksens stunt ark hadde liknande setup zx . motorforce 70 cc sport , ngn varre & fly clutch , 88 munstycke tropr ja ja , den var uppmätt till 80 - 85 & gick fint :)
Cylinderval: Malossi MHR REplica 70cc / Arisal T6 Racing 70cc... båda är i aluminium och presterar jättebra
Förgasare: 17,5mm
Insug: Stage6 insugskitt
Vikter och en medium stage6 tryckfjäder (piaggio tryckig går också om den inte finns i peugeot fliken)