Tjena, jag har 50cc och ska skaffa 19mm förgasare, Behöver jag skaffa sportluftfilter då?
Länka snälla sportluftfilteret, så jag kan få en bra för 19mm förgasare just!
Utskriftsvy
Tjena, jag har 50cc och ska skaffa 19mm förgasare, Behöver jag skaffa sportluftfilter då?
Länka snälla sportluftfilteret, så jag kan få en bra för 19mm förgasare just!
behöver du 19mm när du bara har 50cc? räcker egentligen om du bestyckar org förgasaren
Men man får ju 9 km extra med grymt acc! ;) Men behöver man sportluftfilter till det? eller kan man köra på orginal luftfiltret?
Kör på original luftburk. Sportluft på såpass klen setup är onödigt. :P
Så du menar att det inte går bättre med sportluftfilter? :sly:
Lika bra du håller dig till original filtret som Rexxy säger.
Okej :) Tack för hjälpen!
Vad för moped gäller det? Om det är en derbi kör på orginal filtret, och dra bort skorsten på luftburken :) så får du lite mer "effekt"
Det handlar om en rieju rrx. Men ajg hr borat i mitt orginalfilter, men fick typ ingen skillnad!
Nej, för det gör ingen skillnad med sportluft heller.... Du får endast tuffare ljud, större soppaförbrukning och jobbigt när det regnar! Kör på original luftburken till din klena setup så ska du se att det går exakt lika bra som med sportluft!
OKej, Men jag har bestämt mig att skaffa ett sportluftfilter , men har ska skaffa ett sportluft filter som är metal runt så det inte blir så mycket problem när jag kör i reng och så skaffar jag det för stylingingens skull oxå! ;) Men tack alla för hjälpen i vilket fall!
Webbe : jag har snakar med många andra oxå! ;) Men tänk att jag har massa annat trim oxå!
Gillo: tack för tipset!
köp inge sportfilter kör org luftburk. din motor behöver inte den överflödiga luften. plus att det låter förjävligt