"Sand" i motorn efter bara 10 min körning?
Hej alla!
Nu efter jag har monterat ihop min motor så skulle jag test köra den, körde ca 10 minuter den hann inte ens bli varm. Nu till saken, den gick fint när jag körde men dagen efter värgra den starta, inte ens på startgas? Då vart det bara avgas smällar. Så öppnade upp och titta och så ca 1mm tjockt lager med "sand" eller vad de nu är? Vart fan kom den ifrån? och cylidern tog inge större skadda
så hur kunde all sand tränga förbi?
En bild på det, ops, bilden är tagen efter jag tog bort lite sand, va mer när jag öppna upp och kolla!
http://forumbilder.se/images/96262010409129722.jpg