som rubriken lyder. asså tex evo2. hur länge kan man köra på en kolv? hur ofta måste man byta lager
Utskriftsvy
som rubriken lyder. asså tex evo2. hur länge kan man köra på en kolv? hur ofta måste man byta lager
Hur långt är ett snöre? (Svar x / 2 * 2. Där X är längden)
Allt beror på en massa faktorer. Olja, mek-kunskap, hur ofta du kör, hur hårt du kör o.s.v.
okej förstår vad du menar. men menar om det är som en 2 taktar cross. att man måste byta kolv efter ett race?
om vi säger såhär, jag körde med följande setup i somras som BRUKIS:
polini evoI ac 70cc
pr rör
mhr vev
stylepro tändning
or kit
26mm pwk
sen lite smått o gott på de :) den höll skapligt, visst man ser nu efteråt att den inte mått helt bra av värmen som blivit men det löste sig med fetare blandning och fetare fläkt:) men med en sådan setup så håller det för många timmars skoj! :D
ligger amn konstant på 15k rpm så slits ju saker.
hänger på hur du kör, hur bra du ställer in och vilken olja du kör på.
Sköt den som en cross, ex 65 - 85are så kan du åka länge!
Kör på bra olja och använd högerhanden flitligt!
Okej, alla som vill bli bannade för offtopic räcker upp en hand. Resten håller sig till ämnet i fortsättningen.
Det går aldrig svara på hur länge en hyper håller om man använder den flitigt:P öpnna cyllen lite då o då o känn så allt känns rätt, staken effter glapp osv men de brukar hålla bra länge om man sköter om det på rätt sätt o skruvar bra från början;)
Asså :P Körstil har mycket med hållbarheten att göra. kör du jätte snällt kan den säkert hålla flera hundra mil utan att du behöver byta något. men skall du köra race 24/7 behöver du se över motorn och byta delar oftare.
*Håller upp handen* (är vänsterhänt).. Nej skämt o sido, din humor verkar var torr så jag tar tillbaka dedär.
Sånt säger väl ändå sig självt? Trött på alla okunniga svar/chansingar i denna avdelningen.
Edit: Kan du vara snäll och låta bli att posta om du inte är säker på ditt svar?:) Det är lite för många chansingar osv nu tycker jag. Detta är ett problem jag har som inte går att bota, så du skulle vara jättegullig om du låter bli att posta. :)<3
nöjd rexxy?