Har inte vart inne på mnf på kanske 2-3 år nu och undrar vad som har hänt med det? Lagt ner o starat om eller ?
Utskriftsvy
Har inte vart inne på mnf på kanske 2-3 år nu och undrar vad som har hänt med det? Lagt ner o starat om eller ?
det köptes upp av gabriel pap och konverterades till garagego som du redirectas till om du går in på gamla moppenets url. moderatorerna från gamla mnf gick ihop och drog upp ett nytt forum som du ser nu.
Det fourmet verkar vara helt värdelöst. Hur är det är då, lika mkt fart och så som det gamla ? Några oldisar kvar
Rexxy beskrev händelsen rätt bra i en liknande tråd för ett tag sen.
Som nämnt tidigare. En viss Gabriel Pap köpte upp det gamla forumet (Moppenet.com), och ville bygga om det till de "bättre". Ville bygga ett allmotor-forum och konkurrera ut garaget.org, därav namnet GarageGo...
Vi mods ville absolut inte det och 99% av alla medlemmar ville inte heller det. Och det blev kaos på forumet dem sista dagarna. Blev krig mellan oss mods och Gabriel. (Dem 1% medlemmarna som tyckte om idén med garagego, tillsatte Gabriel som mods bara sådär) vi blev inte glada av det så det blev en hel den bann fram och tillbaka. Tyvärr så hjälpte inte vårat tjat mot Gabriel alls, så forumet stängdes ner och GarageGo kom upp.
Under tiden startade jag "mopednet" som ett tillfälligt nytt forum där vi kunde hänga. Ett gratisforum. Samtidigt som vi mods började leta upp alternativ för att bygga upp ett nytt moppenet. Vi letade sponsor för serverplats och vBulletinforum. Det såg inte så ljust ut just då. Men sen kom våran hjälte, Yoghurt! (Daniel @ Startuning). Han fixade serverplats och vBulltetin. Alltså detta forum, moppenet.nu. Så vi mods reggade oss och började bygga upp allt på nytt! Sen dess har det bara flutit på.
Hittills måste jag säga att detta forum har gått väldigt mycket framåt!
Jaha fan vad tråkigt. Det forumet verkar vara kört i botten. Lite synd på det gamla, undrar hur många timmar man hängde där om dagarna för nåra år sen.. fina tider det :P
Tycker ni inte ska hänga läpp för att det gamla MNF finns kvar. Nu har ni ju möjlighet att skapa ett ännu bättre MoppeNet! ;)
får ju ge detta forumet något/några år till så kommer det nog växa till sig rejält. Men man undrar ju vad som kommer hända när garagego kommer va back in buisness.
GaragetGo har ju ståt still sen sidan bytte utseende. Känns som det kommer stå så där ett bra tag framöver o kanske läggs ner. Och så sitter säkert pap-fan här och spionerar på oss av någon anledning, jag känner att någon tittar på oss.:ninja:
Gick o söka men kan inte ens hitta mina egna trådar så den är ju knappast fullständig.
Edit: Jo gick o hitta. Det är ett bra uppslagsverk om det fungerar, men det är nog tämligen få besök på en så pass oaktiv sida. Den har ju stått orörd i mer än ett år snart.
Tänkte skriva vad jag tycker om det nya och det gamla forumet. Måste säga att jag gillar det nya Moppenet.nu mer en gamla Moppenet.com. Jag registreade mig på gamla forumet September 2009 hade aldrig varit regiestrad på ett forum tidigare. Vilket lädde til att jag inte fick någon bra start exempel var dryg i mot medlemmar fast det egentligen var jag som gjorde fel. Detta ledde till en avstängning av Rexxy. Var aldrig speciellt aktiv på forumet efter det. Sen i april 2010 så gjorde jag ett projekt av min Derbi Senda. Och då var det helt plötsligt jätte roligt att hänga på Moppenet. Jag fick fina kommentarer av andra medlemmar i min projekt tråd, vilket gjorde att det bara var roligare och roligare att posta i forumet och lära känna lite andra medlemmar. Det roliga varade en månad ungefär sen lades forumet ner och jag satt och väntade på ett nytt forum kollade varje dag men det såg inte ljust ut. Sen en dag kom ett temporärt forum upp kallat Mopednet. Så jag registrerad där och han vara registrerad där cirka en vecka sen kom detta forum. Detta forum gav mig en ny start och folk såg mig inte längre som ett "fucko" vilket gjorde det till mycket roligare att hänga här en gamla Moppenet. Idag är jag en utav forumet aktivaste medlemmar. Och inte hatad av någon så vit jag vet. :)
Jag gillar detta forum också! :) Är också aktiv varje dag typ! :) och tror inte jag heller är hatad av ngn :gloria: