Hejsan, kan man ta bort kick axxeln och åka så ? om man pluggar igen hålet i kåpan ?
snabba svar tack
Utskriftsvy
Hejsan, kan man ta bort kick axxeln och åka så ? om man pluggar igen hålet i kåpan ?
snabba svar tack
Ja det kan du :) Du behöver inte änns plugga igen hålet ;)
Det är ingen fara det ä så litet hål dock måste du ta bort ett litet kugg innanför oxo ! Kolla den här variatorn Str8 variatorkåpa så ser du att det är ingen fara ;)
Repoint använd hjärnan! Om du nu har någon.
Med stor sannolikhet lär det spotta ut växellådsolja genom hålet om du tar bort axeln. Varför ska du ta bort den? Du behöver ju inte ta bort den om bara splinesen är sönder på den.
Det skulle ju fungera att köra utan kickaxel om du t ex pluggar igen hålet så inte skit hamnar i motorn/ att olja skvätter ut. Men inget att rekomendera, varför ska du köra utan ?
shit asså , tog bort den nu , å nu tar inte kopplingen :s http://www.easyparts.nl/showdrawing/...ckstarter.html. nummer 7 på bilden ,var ska den sitta? samt nr 10?
Tror de gör man i kyrkan, här vet vi svaren om någon frågar om svar ;)
Du ser ju på sprängskissen vart den skall sitta?
Jag hade ju inte tagit bort kickaxeln, hellre låtit den vara och tagit bort kicken enbart om de är ett problem?
Kickaxeln eller dess tillhörande delar kan ju faktiskt har gått sönder, därför vill han kanske köra utan kickaxel istället för att sätta dit en ny.. jag har dock en komplett kickaxel till salu. Men varför din koppling inte tar nu förstår jag inte... :O