Ta bort !
Utskriftsvy
Ta bort !
är inte säker men har du köppt en vev med förlängd slaglängd så kan det vara nödvändigt att fräsa i blocken
nej denna veven jag satte i nu är en org helt säker på de ! har mätt så alla mått stämmer !
Du måste knacka in den mera!
För jag antar att det är staken som tar i?
Då får du lägga staken emot blocket ifram, och mitten av staken ska vara precis i block-delningen!
Du förstår nog när du ser.
Det kan vara så att du har dåliga ramlager så att veven kommer att ligga i en felaktiv position.
det är inte vevarna det är fel på då ju :P om du inte hade de problemet innan du bytte ramlagrerna så är det ju ganska enkelt att förstå vad som e fel. Kolla så att ramlagrerna inte är sneda eller om du råkat spräcka blocket bakom ramlagrerna :/
Nu är jag inte så duktig på detta gällande Am6, men är det inte bara att centrera veven? Genom att flytta veven åt det hålet den inte skrapar.
nja de funkar inte, eftersom veven ska sitta centrerad när man tryckt in den och skruvat ihop båda blocken :) det finns en gräns där veven blir så pass tjock så att ramlagrerna inte kan glida på längre in och när man skruvat ihop blocken så sitter båda ramlagrerna precis vid det tjockare partiet på veven :P
Det är inte ramlagret som är ipressat snett då ? Sitter lagret helt plant med blocket?
sitter veven helt centrerat då? spelar ju liksom ingen roll att den ska göra de automatiskt om den inte gör de :)
antagligen så har han bara provat sätta i veven i den halvan den tar i på och chansen är ju stor då att han fått i ramlagret lite snett. om detta är fallet så bör han banka in det hela vägen och kolla sen, annars så kan han ju trycka i veven, börja skruva ihop skiten, å hoppas på att ramlagret hoppar i plats :P
Kolla så att lagrena sitter som dom ska. Sen så måste veven centreras i vilket fall som helst. Det fick jag göra på min AM6:a. Funkade det finfint innan motorn klyvdes så ser jag ingen annan anledning till varför det skulle knasa. :)
på vilket sätt satt du på ramlagrena ?.
på veven först eller i blocket först ? :)
Jag förstår inte riktigt.. men jag har alltid monterat lagerna i blockhalvorna först och sedan smällt ihop med veven!
Det fungerar alltid klockrent :)