Startar endast med startgas, ny cylinder och kolv, bytta packningar = inge tjuvluft
Hejsan! Har en Piaggio nrg mc3 luftkyld som bara startar med startgas. Min pappa sade att med startgas ska en moppe endast gå några sekunder. min går i 20 sekunder ungefär och sedan dör den. Den har bra komp och cylinder och kolv är bytta samt packboxarna är bytta och tätning av hela motorblockets halvor. Inge tjuvluft alltså. är det fel på förgasaren? har rengjort den med tryckluft tom.. ska testa med min kompis förgasare i veckan och får då se om det är de felet. men går den i 20 sekunder borde den gå på soppan, men vf dör den om den nu gör de. är det så lite soppa som kmr ner som gör att den nt vill fortsätta? har tom sugit i vakumslangen för att få ner soppa men endå vill den inte gå igång utan startgas. måste få igång den nu. vill tillägga att ja har trimmrör, sportluftfilter och 70 munstycke i en 17.5 mm förgasare. läste någonstans att de kan va förslitnings grejjer i variatorn? väldigt tacksamm för alla svar. Bråttom!!