vilken motor är bäst derbi eller am6? svara gärna, hade tänkt originl eller trimmrör
Utskriftsvy
vilken motor är bäst derbi eller am6? svara gärna, hade tänkt originl eller trimmrör
Org derbi, trimmat same shit..
am6 alla dagar i veckan
simon: bara för att din am6a går sönder hela tin för att du turkmeckar ihop den :wub:
Hur många gånger ska frågan ställas? Det finns i princip ingen bäst/sämst, bara måndagsexemplar. Det är vad du själv tycker. Sen anser jag att derbis är skönas helt original/drevat och trimrör är det lika bra. Det är helt beroende på hur de är strypta, vissa går i 44 original och vissa i 55-60.
Skulle vilja påstå att det inte är någon större skillnad. Köp den som verkar vara i bäst skick / bäst pris.
smaksak. Har dock hört att am6 lådan ska vara lite anourlunda. Men det blir man nog van med snabbt.
Skulle själv valt am6 iallafall.
Svaren på denna sorts frågor blir i 80-90% av fallen den motor de som svarar själv har. Oavsett om den är bra eller inte... Båda är bra, så om du inte har någon specifik anledning att välja den ena eller andra finns det ingen anledning att välja moped beroende på vilken av motorerna den har.
Har både Derbi (gpr nude) och AM6 (motorhispania rx) Och jag upplever det som att det är SJUKT mycket lättare (i tryck på växelpinnen med foten) att peta i växlarna på Derbin än motorhispanian, vet inte om detta är en allmän skillnad på derbi och am6.
trimmässigt? sak samma, original derbi, mer varvtal i de flesta fallen.
mh rx: ~5000rpm original
gpr nude:~9000rpm original (på min i alla fall)