Tja!
borde det va så att när man spänner upp kedjan, och sen efter 10 mil e den slak igen?
Iofs, det fattar jag själv att det inte ska va så, men vad kan jag göra åt det?
Spänner åt muttrar och allt sånt hårt varje gång och så.
tips någon?
Utskriftsvy
Tja!
borde det va så att när man spänner upp kedjan, och sen efter 10 mil e den slak igen?
Iofs, det fattar jag själv att det inte ska va så, men vad kan jag göra åt det?
Spänner åt muttrar och allt sånt hårt varje gång och så.
tips någon?
Är kedjan ordentligt smord?
kedjan är nog slut :)
Ny kedja?
Har märkt att nya kedjor av billig sort ofta töjer sig lite i början.. Skruvat åt bakaxeln och kedjespännarna ordentligt?
Kedjan blir slak efter du har kört ett tag,några mil, Den töjer ut sig helt enkelt för jag har fått lov att spänna kedjan lite då och då, Den ska ju samtidigt inte vara för spänd heller ungefär 4-3 cm på min Derbi senda
blir lika dant på min, köpte tnt's extraförstärkta guld kedja på ts och nu efter 200mil så blir den slak hela tiden :/
Min Derbi original kedja vart likadan efter cirka 100 mil på mopeden, den vart så lång att jag kortade ner den. Sen en dag var jag ute och åkte helt plötsligt hoppade den och slog in i motorblocket. Beroende på vad du har för kedja kan ett bytte vara smart. :)
När du en byter kedja kan du passa på att byta dreven också!
Biltema kedja ska funka helt okej, kört med den på min gamle cross. inte märkt att kedja blir slak efter osv!
Nu köpte jag en extra förstarkt kedja när jag bytte framdrev..
Fast de kanske inte ska ha någon större betydelse..