Trevligt ämne som absolut tåls att diskuteras här.
Dela med er av era bästa samt sämsta investeringar ni har gjort, vad/varför/hur...
/Parden
Trevligt ämne som absolut tåls att diskuteras här.
Dela med er av era bästa samt sämsta investeringar ni har gjort, vad/varför/hur...
/Parden
25 000 på ericsson är den bästa investeringen jag har gjort :wub: köpte när de låg på 75 och sålde när de låg på 91
Köpte min drac för 10k, 30moppe, originalskick, hade gått under 400mil, 2 ägare varv den senaste var en tjej som aldrig använt den (såldes av hennes ekonomiska rådgivare).
Såldes idag för 11k, gått 910mil :) La ner några tusen på den under min tid + endel soppa, men helt klart den bästa investeringen hitills då jag både behövt den för att kunna pendla till stan och för att det har varit grymt roligt att ägt den :) busköra, byta lite saker, testa olika drev, köra i skogen osvosvosv
Köpte fiddy för 3k. Körde fyra gånger, sen rasade bakhjulslagret och bakaxeln vek sig. Började skruva ner den och upptäckte att hela fiddyn i princip var skrot...
Föräldrarna köpte en moppe till mig för 7k utan att kolla med mig först. En veteranmoppe. En precis lika i fan så mycket finare skick brukar ligga på runt 4k på blocket. Det värsta var att jag egentligen inte ville ha den moppe. Pappa såg en annons på blocket och frågade mig: Den där såg väl rätt frän ut? Mummlade ett ja och utan att jag visste om det så åkte dom och köpte den... För 7k hade man ju kunnat fått dröm-moppen :(
Min Derbi Senda Xtreme, helt klart överlägset!
Köptes i detta skick för 5000kr:
http://i56.tinypic.com/13z047r.jpg
Såldes i detta skick för 15000kr, inte 1 krona nedlagd:
http://i54.tinypic.com/2r6zaee.jpg
Köpt en heldel grejer som veckan senare ligger på halva priset :/
Bästa köpet är alla saker jag använder dagligen!
(Get ready for OfT)
http://www.danasoft.com/sig/330704.jpg
Den bästa: Alla delar + fordonsköp iår bara gått + på allt förutom en telefon som ja gick -50 kr :P
Den sämsta: Min dator förra året , Packardbell var bara skit , ljudkortet brändes, Fläkten varvade utta helvete som om de var en hellekopter , helt ny men bara skrot
Min Derbi, helt klart det bästa :) Köptes för 2500:-
http://img200.imageshack.us/img200/6605/dsc00141uk.jpg
min gilera ice, köptes för 1,500 i delar. fick med massa nyare delar också ;)
Bästa måste vara fiddyn, atalan, eller HKn, nästan inte haft ett ända problem med dom, till skillnad ifrån dracen..:wub:
bästa = cpi popcorn + jawa tws50 för 500 kr st. Lite småpill så såldes jawan för 3800 och cpin för 3000.
Även Sp sendan som köptes för 5500 med delar värda 2000+. Lagt ut kanske 2000 så är fortfarande uppe i 5500. Byttes mot en ktm värd runt 12000 :)
Bästa: Min zundapp!
Sämsta: Min drac..
Bästa: Sendan och Mt5an(som jag ägt i 4 år nu :wub: )
Sämsta: En Pc från packard bell...
Sämsta vet ja inte, tror inte ja lyckas göra någon riktigt dålig investering ännu
De bra i mopedväg som ja äger nu är väl
DTn: 2300kr har den kostat mig
Rouletten: 2600kr har den kostat mig
1203an: 2500 har den kostat mig
K50n: 1500kr med de nya delarna ja får imorgon har den kostat mig
Tycker det är helt okej priser för de mopeder de är i de skicket :P
Bästa: Min Ipod touch , köptes för 900 , såldes två veckor efter för 1000 :shifty:
Sämsta: Min ciao jag äger nu. Betalade 3000 för den i väääldigt skabbigt skick och har lagt ner mer pengar än vad jag vågar räkna till och den ser fortfarande ut som skit :ninja:
Sämsta = alla mina mopeder. Bara bytt moppe i princip under hela moppetiden och lagt ut ca 60k på dem över åren. Sålde mitt sista byte typ förra månaden för typ 1500...
Bästa = Renaulten jag köpte av mor. Gav 13k och fick 30. :)
min stereo, har lagt ut ca 6k på den men den låter svinbra!
Mitt bästa. Köpte en DBS panter ram för 1000kr, rullande chassi. Som jag senare bytte emot en Crescent SM50 rullande chassi, i sämre skick. Bytte sen SM50'n emot 3 st Crescent F50 ramar och en massa delar till F50.
Så för 1000kr fick jag 1½ kompletta F50 moppar. :) Och dem växer inte på träd direkt!