137dB med strömdippar ner mot 11.5volt :(
Måste ha mycket mer ström.
137dB med strömdippar ner mot 11.5volt :(
Måste ha mycket mer ström.
Kondensator? Extra batteri i bagaget?
Volymen verkar skum på lådan, i alla fall för musik..?
Ren burplåda. 137dB med ton.
Är ju ingen kärnfysik att räkna ut att jag behöver mer ström. Jag tappar säkert 3-400W ner jag har så lite ström. Skall dock räkna ut och bygga om lådan lite. Slotport fungerade inte riktigt som jag ville. Så blir 6" Aeroport istället så kan jag sänka avstämningen ner mot 35~ hz så jag kan spela *****dunk. Bara spara baffel och byta sins emellan när det är dags för tävlingar.
Tjena! Vet att jag ställt denna fråga förut! Men hittar inte länken ni skickade...
Är så att jag vill ha ett slutsteg att koppla in mina 2 12tums gasar i. Och hade tänk mig en summa runt tusenlappen. Vad för steg ska jag ha? :rolling:
Sen en fråga till. Vad är bäst, att koppla ihop dom 2 basarna dvs parallell koppla och typ köra dom på 2 ohm?? eller koppla varsin till varsitt uttag? Är alltså 2 uttag i lådan, en till varje bas för dom som inte hajade de :wub:
Tacksam för åter en länk :D
EDIT; Funkar detta bra som vibrations dämpning i dörrarna, baklucka osv osv. Skramlar ju som bara fan när man trycker på lite musik så måste dämpa på något vis. Så tänkte om detta funka?
Hade tänkt den på 2cm. art.nr: 369215
http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bi...mpningsplatta/
Har tänk köra på 2ohm, om de var de du menade?
Är dom oranga gas basarna. Kommer fan inte ihåg vad dom heter. :S:S
Hittade länken med steget jag vart tipsad om.
Hade sparat den på datorn :)
http://caraudiosecurity.com/shop/pro...s_id/8040.html
Tack :wub: Var så jag menade :D
EDIT; Någon som kan tipsa om en helt okey baslåda för runt 3tusen?:rolling:
Mycket frågor här men, känns bättre att fråga än att bara köpa och sen stå där med mindre bra grejer.:whops:
Något att hänga i gran?:P
http://caraudiosecurity.com/shop/pro..._id/11561.html
Är man dum i huvudet om man lyssnar på en 45hz ton hela vägen till jobbet? :angel:
jag menade att han bränner talspolarna på basarna :P
jag har ingen erfaranhet av det steget, men JBL är ju bra grejer, och skulle du lessna på de basarna kan du köpa en vassare och fortfarande köra på det steget somsagt ;)
En vanlig person hade tyckt, en entusiast hade tyckt du var hängiven
Okej, jo frågade polaren idag och hans kompis hade typ de steget och de satt fint sa han :wub: Men har kika på denna låda.
Kicker Comp VR 2x12"
http://www.dbakuten.se/detail-item_id-10136
Kanske är skit men 800 w RMS är rätt bra?:rolling:
Kicker är inte skit? kör fortfarande på min Kicker comp 12" som jag köpte av min släkting, han har väl spelat med den sen nyår 07 och nu har jag den, spelar den varje dag, och brukar köra med rätt hög volym. Bra skit!
tror dock den lådan blir perfekt! steget ligger på 700wrms, och lådan 800wrms så du tröttar inte ut steget och du riskerar inte basarna :D
allting är bättre än gas 12or ;)
ser jag såna går tankarna alltid till en 240 utan fjädrar och 3 tum rakt rör, rävsvans i antennen, tonade rutor med luftbubblor i. öppnar man skuffen hittar man 20 liter spillolja, bogserlina, uppbörnat reservhjul, och baslådan, 2 12or, i en otätat spånskive låda, port av pvc rör och ett steg på 2 x 100w, från 1982, där modellnamnet är Superhigh power.
(A)
hur vet man hur stor säkring man ska ha till ett steg ? kan någon säga hur mycket ampere man ska ha till ett MDS M3 ? kan skriva info om ni inte orkar gå in på google för de går inte att länka från den sidan .Maxeffekt: 1200
Effekt RMS 4Ohm: 400
Equalizer: (0-9dB vid 45Hz)
Delningsfilter: 40-150Hz / 24dB + steglös subsonic filter 15-55 Hz. 0-180 faskontroll
Frekvensomfång: 10-250 Hz
Signalbrus: >95db
Ingångskänslighet: 0,2-5,0 volt
RCA/Lågnivåutgång/Antal/Högvolt: Lågnivå in och ut
Tycker jag inte. Om du spelat ~20 Hz och ungefär så högt det går hade jag undrat lite.. Brände ett par basar så efter bara 5 sec. Tänkte leta vibrerande saker.
Nja, så kraftfullt är det inte. Lagom. Men man ska ju alltid vaka sina basar så de inte slår för mycket.
Haha! Luftbubblor i toningen var pricken över i't! =D
Du menar GAS Alpha-steg 2x 100W?
Står det inte vid säkringshålet? Annars googla lite.
Man brukar väl dimensionera den efter vad kabeln klarar, inte vad steget klarar. Steget har ju redan sin säkring.
Se om du kan hitta ett kabelpaket med samma area som dina, så ser du vad den har fått för säkring.
ok kabeln tror jag är på 25 i kvadrat eller så va de 21 :P du vet inte ungefär hur mycket ampere? fick med en på 150A:P sen köpte jag en 100A på en affär här i stan för 20kr för dom hade utförsäljning, är 100A bra eller ska jag ha typ 50 60 70 80? :P
Ingen som vill köpa ett billigt slutsteg?
MDS GP2-steg som mest blivit liggande sedan jag köpte det för 3 år sedan.