Ursprungligen postat av
hyperperry
jag har tränat i 2 år riktigt seriöst. 3 år totalt. inte riktigt 10 heller, 8kg vilket inte är särskilt mycket på ca ett halvår, under bulksäsong. Anledningen till att jag vill upp till 90 är att jag är ganska lång, 90 är inte jättemycket på en kille som är 1.87 lång, imo. Inte för att vara otrevlig på något sätt eller så, men hur kan du döma när du inte har en aning om hur min kroppsbyggnad ser ut? Jag uppskattar råd och tips, men detta argumentet förstår jag inte riktigt. Jag har redan hyfsat låg fettprocent trots min nuvarande vikt(82kg), så jag bulkar fram tills jag nåt önskad volym samt målvikt, och har jag inte nått 90kg till mars/april så fortsätter jag tills jag nått mitt mål, för att sedan inleda deffen.
edit: och 6 månader till fortsatt stort kaloriöverskott kombinerat med att träna rätt ger en hel del muskler som resultat, för att sedan köra en 2-3 månaders deff för att få fram en fin fysik. Jag ser inte varför jag ska låta bli deffen, särskilt förstår jag inte hur du kan uttala dig så när du somsagt inte har sett min kroppsbyggnad.
Vill även passa på att nämna att jag var 'väldigt' spinkig för 2 år sedan, 65kg på 1.85cm, och har nu gått upp till nästan 85kg med hyfsat låg fettprocent. Enligt mig är det en "ganska" stor förändring. Detta blir min andra bulk.
Ja det känns som det går framåt med stormsteg, och när resultat visas, så ökar även motivationen. Kul att höra, låter som det går bra för dig med ;)